Tuesday, March 10, 2009

حمایت دانشجویان زنجان از 3 دانشجوی متهم این دانشگاه


فعالان حقوق بشر در ایران
امروز دانش‌جویان دانش‌گاه زنجان، در حمایت از دانش‌جویان این دانش‌گاه که فردا در دادگاه انقلاب شهر زنجان مورد محاکمه قرار می‌گیرند، به پخش تراکت و نشریه در این زمینه پرداختند. دانش‌جویان هم‌چنین با بستن بازوبندهای سفید که بر روی آن‌ها تاریخ دادگاه، 21 اسفند نوشته شده است، از دوستان خود حمایت کردند.
دانش‌جویان با چسباندن برچسب حمایت از دانش‌جویان متهم پرونده زنجان بر روی صندلی‌های کلاس‌ها و پخش تراکت برای آگاهی دیگر دانش‌جویان حمایت تمامی دانش‌جویان را خواستار شدند.
هم‌زمان با این برنامه، برشورهایی در زمینه‌ی 8 مارس و روز جهانی زن در بین دانش‌جویان پخش شد.
فردا 21 اسفند، دادگاه پرونده‌ی تحصن دانش‌جویی دانش‌گاه زنجان، در شعبه‌ی 2 دادگاه انقلاب زنجان پی‌گیری می‌شود. این تحصن در خرداد ماه سال جاری، پس از هتک حرمت یکی از دختران دانش‌جوی این دانش‌گاه، توسط معاون دانش‌جویی، فرهنگی دانش‌گاه شکل گرفت و بیش از 2500 نفر از دانش‌جویان به مدت چهار روز تحصن کردند. این دادگاه در حالی برگزار می‌شود که در تعهد نامه پایانی تحصن که ما بین متحصنین و مسئولین دانش‌گاه و با وساطت نماینده‌ی شهر زنجان در مجلس شورای اسلامی، دکتر نصیری امضا شد، مسئولین متعهد شده بودند که هیچ‌یک از دانش‌جویان در طول تحصن و بعد از آن مورد پی‌گیری قضایی و آموزشی قرار نگیرند.
در این دادگاه، به اتهامات، علیرضا فیروزی، سورنا هاشمی، بهرام واحدی، پیام شکیبا، آرش رایجی، حسن جنیدی، دکتر صارمی و آقای توفیقی رسیده‌گی می‌شود.
پیش از این نیز، رئیس دادستانی شهر زنجان اعلام کرده بود، دکتر مددی، معاون خاطی دانش‌گاه از اتهامات خود تبرئه شده و تنها به 30 ضربه شلاق تعزیری و 30 ضربه شلاق تعلیقی محکوم شده است و دختر قربانی حادثه نیز به 30 ضربه شلاق تعزیری محکوم شده.

No comments:

Post a Comment