Wednesday, February 4, 2009

آمریکا تصمیم رژیم تهران را اقدامی ناگوار خواند



وزارت خارجه آمریکا از مخالفت جمهوری اسلامی با صدور ویزا برای تیم بدمینتون زنان ایالات متحده که قرار بود روز چهارشنبه وارد تهران شود ابراز تاسف عمیق کرد.
به گزارش شهاب‌نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، رابرت وود قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از عدم صدور ویزا برای تیم بدمینتون زنان آمریکا گفت آمریکا دلیلی نمی‌بیند که چرا ورزشکاران نتوانستند برای ورود به ایران ویزا بگیرند.
وی با ناگوار خواندن تصمیم تهران، یادآور شد که مقامات آمریکایی از ماه‌ها قبل سرگرم آماده ساختن سفر تیم ملی بدمینتون آمریکا به ایران بوده‌ و تمام مدارک لازم را نیز ارائه کرده بودند.
بر اساس این گزارش؛ تيم بدمينتون زنان آمريکا قرار بود روز چهارشنبه وارد تهران شود. این هیات از 8 بدمینتون باز زن آمریکایی و چهار مربی و همراه تشکیل شده بود و تصمیم داشت در تورنمنت بين‌المللی فجر که از روز جمعه (18 بهمن) در تهران آغاز می‌شود، شرکت کند.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی صبح چهارشنبه تایید کرد که تهران از صدور ویزا برای تیم بدمینتون زنان آمریکا خودداری کرده است.
قشقاوی در توضیح دلیل این مساله یادآور شد پروسه صدور ويزا در رابطه با اتباع آمريکايی، همانند اقدام خود آمريکايی‌ها، پروسه‌ای زمان‌بر و طولانی است و بايد گردش کار خود را طی کند.
اما وزارت خارجه آمریکا با ابراز تاسف از امتناع تهران براى صدور ويزا اعلام كرد كه اين نشانه خوبى براى برنامه هاى مشابه احتمالى آينده نخواهد بود.

No comments:

Post a Comment