Tuesday, February 24, 2009

یورش نیروهای امنیتی به منازل فعالان دانشجویی


صبح سه شنبه صورت گرفت: یورش نیروهای امنیتی به منازل فعالان دانشجویی دانشگاه پلی تکنیک و بازداشت دانشجویان
ادوارنیوز: به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در جریان خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه پلی تکنیک تهران و درگیری و ضدوخورد دانشجویان و نیروهای بسیجی، نیروهای امنیتی مقارن ساعت 7 صبح امروز (سه شنبه) در تیم های جداگانه و به صورت هم زمان با ورود به منازل احمد قصابان، نریمان مصطفوی و مهدی مشایخی سه فعال دانشجویی دانشگاه پلی تکنیک، آنها را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کرده اند.
بازداشت این 3 فعال دانشجویی در حالی از سوی خانواده های آنان تایید شده است که وضعیت برخی دیگر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نامشخص بوده و احتمال بازداشت آنها در شب گذشته و یا بامداد امروز وجود دارد.
گفتنی است ظهر دوشنبه بعد از روزها تلاش تبلیغاتی و فشار امنیتی بر دانشجویان در حالی که 4 تن از فعالان دانشجویی دانشگاه امیر کبیر در زندان اوین به سر برده و ده ها تن دیگر ممنوع الورود شده اند، نیروهای بسیجی و نظامی امروز با پیام مقام رهبری 5 تن از شهدای گمنام را در صحن دانشگاه امیرکبیر به خاک سپردند.
این در حالی است که دانشجویان مخالف این اقدام، با سر دادن شعار و تجمع نسبت به سواستفاده ابزاری از شهدا اعتراض کرده اند.
گزارش شاهدان عینی از درگیری گسترده دانشجویان و نیروهای امنیتی و شبه نظامی حکایت دارد به گونه ای که برخی گزارش ها از بازداشت ده ها دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک و انتقال ایشان به کلانتری 107 خبر می دهند. در میان بازداشت شدگان دختران دانشجو نیز دیده شده اند.
گزارش های تکمیلی از آزادی تعدادی از این دانشجویان بعد از اخذ تعهد و انگشت نگاری خبر می دهد. دانشجویان آزاد شده تصریح کرده اند که نیروهای امنیتی به شدت از سر داده شدن شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر استبداد" از سوی دانشجویان در جریان مراسم دفن شهدا خشمگین بوده اند.
بدین ترتیب اسامی فعالان دانشجویی دانشگاه پلی تکنیک تهران که هم اکنون در بازداشت به سر می برند عبارت است از:
حسین ترکاشوندمجیدتوکلیاسماعیل سلمان پورکورش دانشیاراحمد قصابانمهدی مشایخینریمان مصطفوی

No comments:

Post a Comment