Wednesday, February 25, 2009

حمله با مواد منفجره به منازل بهاییان در شهر سمنان


فعالان حقوق بشر در ایران
گروهی ناشناس، در یک اقدام خطرناک، منازل چند خانواده‌ی بهایی را در شهر سمنان با مواد منفجره، مورد حمله قرار دادند.
در ادامه‌ی اذیت و آزارهای روزهای اخیرعلیه بهاییان در شهر سمنان، بار دیگر درساعت یک بامداد 7 / 12 /1387 شاهد اقدام غیرانسانی گروهی ناشناس بر علیه بهاییان این شهر بودیم . این حمله با نارنجک دست‌ساز ( کوکتل مولوتف ) صورت گرفته است، عده‌یی با پرتاب این ماده‌ی منفجره به سمت پنجره‌های آپارتمان 2 خانواده‌ی بهایی شهر سمنان به‌نام‌های پیراسته و پور‌حسینی، قصد آتش زدن این منزل را داشتند که با خوش شانسی این ماده‌ی منفجره به کنار پنجره‌ها برخورد کرده و وارد منزل نشده است .
لازم به ذکر است که در تاریخ 25 /9/1387 این آپارتمان مورد هجوم مامورین اطلاعات قرار گرفته بود و تا کنون بسیاری از اسناد و مدارک و وسایل شخصی این خانواده‌ها توسط نیروهای امنیتی جمع و ضبط شده است .
پیش‌تر از آن در حمله‌یی مشابه در تاریخ 13 / 11 /1387 به منزل یکی دیگر از بهاییان این شهر به نام خانجانی شاهد چنین اقدام‌هایی بوده‌ایم که با مواد منفجره منازل مسکونی بهاییان را هدف قرار داده‌اند . این حملات در حالی صورت می پذیرد که امام جمعه‌ی سمنان آیت‌الله " سید محمد شاهچراغی " در تاریخ 2 / 12 /1387 در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نامه‌ی دادستان کشور به وزیر اطلاعات خواهان برخورد قاطع و قانونی با فرقه‌ی بهاییت شد و اعلام کرده است که مردم همان‌طور که شاه را از ایران بیرون کردند، می‌توانند بهاییت را نیز از ایران بیرون کنند و اعلام کرد که ازدواج و معامله با بهاییان طبق فتوای فقها مجاز نیست.
از اقدام‌های ماه‌های اخیر علیه جامعه‌ی بهایی در سمنان می‌توان به موارد زیراشاره کرد .
یورش گسترده به منزل تعداد زیادی بهاییان در تاریخ 25 / 9 /1387 و بازداشت خانم صهبا رضوانی ( فنائیان) یکی از مسئولین این جامعه در شهر سمنان بازداشت آقایان عادل فنائیان، عباس نورانی (مسئولین فعلی در سمنان) طاهر اسکندریان (مسئول سابق در سمنان) در تاریخ 15/10/1387 در شهر سمنانحمله با مواد آتش زا (کوکتل مولوتف) در تاریخ 13 /11 /1387 به منزل خانجانی یکی از بهاییان سمنان تخریب و سوزاندن قبرستان شهر سمنان در تاریخ 27 /11 / 1387
می‌توان عنوان کرد که وضعیت بهاییان درشهر سمنان با توجه به اتفاقات اخیر نگران کننده است.

No comments:

Post a Comment