Tuesday, February 3, 2009

سنگ قبر


!
از : ایراندخت دل آگاه
می گویند سنگ قبر امام هشتم را دزدیدند - سنگ قدیم و جدیدش مهم نیست – از این چیزها زیاد دزدیده می شود . پس خیال کردید چه شد که از همان سالهای ابتدای انقلاب ، حفاظت از پاسارگاد را دادند به " حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری " ؟ همان که چند سالی هم رییس مجلس بود و یک دفعه ریش اش زیادی سفید شد تا چهره اش " روحانی " تر شود!
آری مسوولیت را سپردند به او . یکی می بایست سر و سامان دهد به حمل سنگ و سر ستون های تخت جمشید و دیگر بازمانده های دوران هخامنشی . نمی شد که هر کی هر کی باشد !
اکنون هم یک زائر پاپتی بیچاره و گرسنه ، شب را در گوشه و کنار حرم گذرانده و با وجود آن همه نگهبان و زائر که هر شب تا بامداد در حرم می پلکند ، پاورچین پاورچین رفته و سنگ را زده زیر بغلش و برده و فروخته است ؛ آن هم سه میلیارد تومان ناقابل ؛ تا نان و پنیری برای اهل و عیالش فراهم آورد . مگر نه این که حکومت مال " مستضعفان " و پا برهنگان است ؟ چه کسی مستحق تر از یک " زائر حرم " ؟
با این همه اصلا جای نگرانی ندارد . لازم نیست بر سر و سینه بزنید . تا ما مردم همیشه در صحنه و " نه جیب " ایران اسلامی هستیم مگر می گذاریم کسی به " سنگ " ها چپ نگاه کند ؟!
این که دیگر آرامگاه کورش نیست که بی خیالش باشیم . به ما چه که یک آرامگاه دو هزار و پانصد ساله بر اثر رطوبت " سد سیوند " ذره ذره زیر " گلسنگ " هایی که سطح اش را می پوشاند جان می دهد. این آرامگاه مردی است که " حقوق بشر " را ندا داد و رژیم اسلامی را گرفتار بحث های آن و قطعنامه های نقض آن کرد . همچنین این که " میدان نقش جهان " و " چغا زنبیل " و هزاران بنای باستانی پیش از یورش تازیان نیست ، این " سنگ قبر " است ! سینه ها برایش چاک شده و می شود . روضه ها برایش خوانده اند و برای اشک هایی که به یادش ریخته شده ، اسکناس ها ستانده اند !
مگر شوخی بردار است ؟ ما عمری است که با امید همین " سنگ " ها زندگی می کنیم ! اگر خدای ناکرده آسیب ببینند به جدمان چه پاسخی بدهیم ؟ اصلا سالی به دوازده ماه برای کبوتر های کدام حرم دانه ببریم تا نذرمان ادا شود و دردمان درمان ؟ به پنجره طلای کجا بیاویزیم تا شر " دشمنان " را از سر ما کوتاه کند ؟!
نه ، نه ، ما نمی گذاریم . هم اکنون موضوع رسیدگی به بودجه سال هزار و سیصد و هشتاد و هشت دولت در دستور کار مجلس است . از نمایندگان خیلی مردمی و زیادی محترم مان می خواهیم که مانند همیشه بی خیال آب و نان و دارو و درمان و آموزش مردم و مشکلات عظیم کشور شوند . به جای آن ، یک طرح سه فوریتی به صحن علنی مجلس ببرند در جا و با حضور همه اعضای شورای نگهبان ، چند " میلیارد " تومان از بودجه کشور را به تهیه سنگ قبر اختصاص دهند ؛ تا گره از کار فروبسته ما گشوده شود و روح " امام " هم شاد ؛ و صد البته جیب " آقایان " هم پر !

No comments:

Post a Comment