Monday, February 23, 2009

امام جمعه رژیم چهارشنبه سوری را "منكر اجتماعی" خواند


وحشت رژیم از اعتراضات ضد حكومتی در چهارشنبه سوری
ایرنا: دادستاني کل کشور خواستار اتخاذ تمهيدات لازم براي چهارشنبه آخر سال شد. "ناصر سراج " معاون سياسي و امنيتي دادستان کل کشور طي بخشنامه اي به دادگستري هاي سراسر کشور خواستار اتخاذ تمهيدات پيشگيرانه براي جلوگيري از ورود خسارات جبران ناپذير در مراسم چهارشنبه آخر سال شد.
در اين بخشنامه آمده است، دستگاههاي ذيربط در جهت پيشگيري از بروز لطمات و خسارات جبران ناپذير در چهارشنبه آخرسال تمهيدات مقتضي را اتخاذ نمايند.
همچنین معاون عملیات نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد براى شب چهارشنبه پایان سال که احتمال دارد مشکلاتی روی دهد، ‌برنامه ویژهای درنظر گرفته ایم. ماموریت نیروی انتظامی از 27اسفند آغاز مىشود؛ بیش از 85 کلانتری در این باره فعالند و معاونتهای عملیات، یگان ویژه، یگان امداد، سرکلانتریها و ادارات تابعه نیز همکاری میکنند.
خانچرلی گفت برخی افراد ناآگاه، فرصت طلب و سودجو با تهیه و توزیع انواع مواد محترقه و وسایل آتش زا باعث ایجاد اختلال در نظم و امنیت عمومی میشوند و هماهنگی لازم با مقامهاى قضایی براى برخورد با متخلفان و سودجویان صورت گرفته است.
معاون عملیات نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت از هم اكنون اماكنی براى برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است. باید جوانان و خانواده ها را از حوادث و خطراتی که در کمین آنان است آگاه کنیم.
یکی دیگر از فرماندهان نیروی انتظامی تهران نیز گفت طي چند روز آتي، پليس با افرادي كه اقدام به فروش مواد محترقه غيرمجازكنند، به شدت برخورد خواهد كرد و واحدهاي صنفي متخلف پلمپ شده و به مراجع قضائي معرفی خواهند شد.
ساجدی نیا اعلام كرد قرارگاه جدیدی در نیروی انتظامی به نام قرارگاه نوروزی تشكیل داده و با متخلفان به شدت برخورد میكند. قرارگاه نوروزی از اوایل بهمن ماه امسال در نیروی انتظامی ایجاد شده و بناست از نیمه اسفند ماه تا نیمه فروردین ماه فعالیت خود را به صورت منسجم شروع كند.
امام جمعه آستارا نیز در باره مراسم چهارشنبه سوری گفت باید با ترقه بازی در روزهای پایانی سال به عنوان یک پدیده مخل امنیت و آسایش و نظم اجتماعی برخورد شود.
حجت الاسلام اکرمی گفت متاسفانه در هفته های پایانی سال عده یی براى سودجویی به ترویج این منکر اجتماعی دست میزنند و میخواهند به آن رنگ آداب و رسوم بدهند.

No comments:

Post a Comment