Friday, February 6, 2009

صدور حکم غیابی چهار سال حبس برای رضوی فقیه


صدور حکم غیابی چهار سال حبس برای رضوی فقیه
کمیته گزارشگران حقوق بشر : دکتر نعمت احمدی وکیل سعید رضوی فقیه از صدور حکم چهار سال حبس برای موکل خود خبر داد. احمدی گفت: روز چهارشنبه که جهت پیگیری وضعیت سعید رضوی فقیه به دادگاه انقلاب اسلامی مراجعه نموده بودم مطلع شدم که شعبه 26 دادگاه انقلاب، موکلم را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق سخنرانی در تجمعات دانشجویی در اعتراض به حکم اعدام آقاجری و سایر سخنرانیهای وی، به صورت غیابی محاکمه و به چهار سال زندان محکوم نموده است.وکیل دبیر سیاسی سابق دفتر تحکیم وحدت افزود: با مراجعه به شعبه 6 اجرای احکام، نسبت به اجرای حکم اعتراض نمودم و اعلام کردم که چون رای به موکل من ابلاغ نشده بود با اعتراض من و موکلم به این حکم، پرونده باید به دادگاه تجدید نظر ارسال شود. احمدی با ابراز شگفتی از مفقود شدن وکالتنامه وی از روی پرونده دکتر رضوی فقیه، ادامه داد: معتقدم این حکم به دلیل اینکه غیابی صادر گردیده و به اینجانب به عنوان وکیل رضوی فقیه نیز ابلاغ نشده است، حق واخواهی برای دکتر رضوی فقیه محفوظ می باشد و پرونده باید مجددا در دادگاه بدوی مورد رسیدگی قرار گیرد.نعمت احمدی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت نگهداری رضوی فقیه، افزود: دادگاه نامه ملاقات با موکلم را صادر نموده و من روز شنبه برای ملاقات با رضوی فقیه به زندان اوین مراجعه خواهم نمود اما از اینکه وی از زمان بازداشت تاکنون هیچ تماسی با من وخانواده اش و یا دوستانش نداشته است نگرانم.نعمت احمدی ابراز امیدواری نمود که روز شنبه با پذیرش وثیقه از سوی دادگاه، رضوی فقیه آزاد شود.

No comments:

Post a Comment