Saturday, March 7, 2009

سه میلیون نفر معتاد به مواد مخدر کشنده کراک



خبرگزاری حکومتی فارس: فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سؤالی درباره وجود 3 ميليون معتاد به كراک در كشور اظهار داشت: اينها سياه‌نمايي است و باعث تخريب چهره جمهوري اسلامي مي‌شود.
اسماعيل احمدي‌مقدم گفت این آمار به سازمان ها و ديگر كشورها بهانه مي‌دهد تا عليه ما تبليغات به راه بيندازند.
افزايش بي سابقه كراک در تهران
جام جم آنلاين: فرمانده انتظامي استان تهران از افزايش بي سابقه ماده مخدر و كشنده "كراك" در پايتخت در ماههاي اخير خبر داد و از مسئولان و مردم خواست در اين زمينه كاملا هوشيار باشند.
عليرضا اكبرشاهي در جمع خبرنگاران گفت:‌ ميزان بالای كشف كراك در استان تهران تاكنون سابقه نداشته است و نسبت به سال گذشته افزايش 100 درصدي نشان مي‌دهد.
كراك از محرك‌هايي است كه با از بين بردن اشتها موجب مي شود افراد بدون نياز به آب و غذا داراي انرژي زيادي براي فعاليت ‌شوند اما پس از مدتي حالت افسردگي، خمودگي و خستگي بيش از حد براي آنها پيش مي‌آيد، لذا به اين مواد وابسته مي‌شوند و در اين حالت حتي با مصرف اين مواد نيز نمي‌توانند انرژي لازم را بدست آورند.
به گفته كارشناسان، كراك خطرناكترين ماده اعتياد آوري است كه تا كنون به بازار آمده و به حدي وابستگي آور است كه يك بار مصرف آن، فرد را معتاد مي كند. از نظر طبقه بندي فارماكولوژي، كراك محرك سيستم اعصاب مركزي است.
بنا به گزارشهاي غير رسمي، هم‌اكنون كراك در بازار ايران گرمي 10 تا 20 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

No comments:

Post a Comment