Wednesday, March 11, 2009

کرزای از رژیم تهران خواست به تروریستها کمک نکند



اکونیوز: حامد كرزاي تاكيد كرد: افغانستان نه منبع تروريسم است و نه سودي از قاچاق مواد مخدر مي‌برد و خود خواهان مبارزه با مواد مخدر و تروريسم است.
"حامد كرزاي" رئيس‌جمهور افغانستان طي سخناني در دهمين اجلاس سران كشورهاس عضو اكو در تهران، با اشاره به اهميت توسعه‌ مبارزه با مواد مخدر و همكاري كشورهاي عضو در اين زمينه تاكيد كرد: افغانستان نه منبع تروريسم است و نه سودي از قاچاق مواد مخدر مي‌برد و خود خواهان مبارزه با مواد مخدر و باندهاي سازمان‌يافته در اين زمينه است.
وي ادامه داد: در واقع ما عميقا خواهان مبارزه با اين موضوع هستيم و اين امر همكاري‌هاي بيشتر كشورهاي اكو را مي‌خواهد.
رئيس‌جمهور افغانستان با بيان اينكه طالبان و ساير گروه‌هاي تروريستي تلاش مي‌كنند امنيت منطقه را دچار اخلال كنند، بيان داشت: بدون شك شكست طالبان و ساير گروه‌هاي تروريستي امنيت را براي منطقه به وجود خواهد آورد و افغانستان خود را متعهد در امر مبارزه با تروريسم مي‌داند.
كرزاي با تاكيد بر اينكه در مبارزه با مواد مخدر و تروريسم، كشورهاي عضو بايد با يكديگر همكاري‌هاي زيادي را بكنند، گفت: امروز توليد مواد مخدر و ترياك در اين كشور تا حدودي كاهش يافته و ما با قاطعيت در اين زمينه كار مي‌كنيم.
وي با اشاره به پيشرفت‌هاي صورت گرفته در افغانستان ، اظهار داشت: ما با مشكلاتي پيش رو هستيم كه رفع اين مشكلات نيازمند همكاري كشورهاي جهان و بين‌المللي است.

No comments:

Post a Comment