Friday, March 6, 2009

دانشجویان پلی تکنیک در چنگال قاضی جنایتکار حداد


خبرنامه امیرکبیر: پس از آنکه عباس حکیم زاده، مهدی مشایخی، نریمان مصطفوی و احمد قصابان، ۴ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر پس از اعتراضات دانشجویان به دفن شهید بازداشت شدند، قاضی حداد، امروز در مصاحبه خود با ایسنا با بیان اتهامات واهی تلاش کرد تا مساله اعتراض دانشجویان به دفن شهید فراموش شود و اتهاماتی جدید برای این دانشجویان مطرح گردد.
قاضی حداد در مورد بازداشت این دانشجویان به ایسنا گفت: «در روز بعد از مراسم، چهار نفر ديگر در ارتباط با همين مساله و همچنين به دلايل ديگر دستگير شدند كه از مدت‌ها قبل تحت تعقيب قرار داشتند. اين افراد جريانات تند دانشجويي را برنامه‌ريزي و هدايت ‌مي‌كردند و به ارائه‌ي اطلاعات كذب و درج آن در خبرنامه‌ي اميركبير و همچنين مصاحبه با راديوهاي بيگانه مي‌پرداختند. اكثر اين اقدامات از سوي اين چهار نفر صورت مي‌گرفت».
بیان اتهامات واهی از سوی معاون امنيت دادسراي تهران بر علیه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نشان می دهد که نیروهای امنیتی قصد پرونده سازی گسترده برای این دانشجویان دارند.
به نظر می رسد پس از آنکه طی روزهای گذشته افراد مختلف مذهبی و سیاسی نسبت به سواستفاده از ارزش ها توسط افراطیون و دفن شهید در دانشگاه امیرکبیر و برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان امیرکبیر واکنش دادند، پرونده سازی پیرامون وقایع دفن شهید برای دانشجویان امیرکبیر ناممکن گردیده و نیروهای امنیتی قصد دارند پرونده را به سمتی دیگر سوق دهند.
لازم به ذکر است طی روزهای گذشته آیت الله بیات زنجانی از مراجع تقلید، مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی، افراد بلندپایه حزب مشارکت همچون آذر منصوری، مصطفی تاج زاده و علي شكوري راد، شاخه جوانان حزب مشارکت و افراد فعال سیاسی و اجتماعی همچون محسن آرمین، عبدالله مومنی، دکتر شیرزاد، و دفتر تحکیم وحدت و دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور سواستفاده از ارزش ها و برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان امیرکبیر را محکوم نموده اند.
نکته قابل توجه در اظهارات حداد، نسبت دادن اعتراضات گسترده دانشجویان در دانشگاه های مختلف کشور که بر اثر بی لیاقتی و بی کفایتی مسئولین وزارت علوم و دولت صورت می گیرد، به دانشجویان امیرکبیر است.
اما سوال اینجاست که آیا اعتراضات دانشجویان دانشگاه های اصفهان، شریف، گرگان، سیرجان، تفرش و بیرجند در همین هفته اخیر هم “برنامه‌ريزي و هدايت” دانشجویان امیرکبیر بوده است؟
خودکشی دانشجویان در دانشگاه های همدان، شهید بهشتی، تهران، زنجان، شیراز و سیستان و بلوچستان و در پی آن اعتراضات دانشجویان نیز “برنامه‌ريزي و هدايت” دانشجویان امیرکبیر بوده است؟
مرگ دو دانشجوی دختر دانشگاه مازندران، یک دانشجوی دختر دانشگاه گرگان، یک دانشجوی دختر دانشگاه ارومیه، یک دانشجوی پسر دانشگاه جندی شاپور، بر اثر کمبود امکانات اورژانس و درمانی در دانشگاه ها و خوابگاه ها و معضلات موجود در خوابگاه ها در همین چند ماه اخیر و اعتراضات صورت گرفته در پی آن نیز “برنامه‌ريزي و هدايت” دانشجویان امیرکبیر بوده است؟
البته مطمئنا زمانی که وزارت علوم در پی خودکشی نبی پیرمحمدی دانشجوی ۲۲ ساله دانشگاه تهران تمام تلاشش بر این است که از پخش خبر خودکشی جلوگیری کند، گناه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر انتشار اخبار است.
تناقض دیگر در اظهارات قاضی حداد اظهارات وی مبنی بر تحت تعقیب قرار داشتن این دانشجویان از مدت ها پیش است. این در حالی است که محل زندگی و کار این دانشجویان مشخص است و در صورتی که نیروهای امنیتی قصد بازداشت آنان را داشته اند چرا پیش از این اینکار را انجام نداده اند؟ چرا زمانی که افراطیون از اعتراضات دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به پروژه های امنیتی در دانشگاه به خشم آمده اند، این ۴ دانشجو بازداشت شدند؟ در صورتی که اتهامی را نسبت به این دانشجویان وارد می دانند چرا پیش از این احضاریه ای برای آنان صادر نکرده اند تا آنها به دادگاه مراجعه نمایند؟
قاضی حداد همچنین در مورد ۴ دانشجوی بازداشت شده در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان گفت: «در مراسم بدون مجوز سالگرد مهندس بازرگان، ۷ نفر بازداشت شدند كه اغلب آنها داراي سابقه هستند كه يكي از آن‌ها مجيد توكلي است كه در پرونده‌ توهين به مقدسات در دانشگاه اميركبير از متهمان اصلي بود. اين افراد از مدت‌ها قبل تحت نظر و تحت تعقيب نيروهاي امنيتي و قضايي بودند.»
این اظهارات جدید درباره این ۴ دانشجو در حالی بیان می شود که یک هفته قبل از اعتراضات دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به پروژه دفن شهید، به خانواده های حسین ترکاشوند، اسماعیل سلمانپور و کوروش دانشیار گفته شده بود که فرزندانشان در هفته آینده آزاد خواهند و آنها برای تودیع قرار وثیقه مراجعه نمایند.
اظهارات جدید قاضی حداد و تناقض گویی ها اخیر نشان از آن دارد که نیروهای امنیتی که برای ممانعت از اعتراضات دانشجویان برای پیگیری خواسته هایشان قصد پرونده سازی گسترده برای دانشجویان دانشگاه امیرکبیر را دارند.

No comments:

Post a Comment