Thursday, March 5, 2009

اعتصاب غذای دانشجویان زندانی ادامه دارد


فعالان حقوق بشر در ایران
بنا بر گزارشات دریافتی، حسین ترکاشوند، مجید توکلی، اسماعیل سلمانپور و کوروش دانشیار از دانشجویان بازداشتی دانشگاه امیرکبیر همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
این افراد که از اعضای مرکزی انجمن اسلامی منتخب دانشگاه امیرکبیر می باشند در تاریخ 18 بهمن ماه در مراسم سالگرد مهندس بازرگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. آقای توکلی از روز بازداشت و سایر دانشجویان از تاریخ 21 بهمن ماه مبادرت به اعتصاب غذا نموند، هر چند آقای توکلی مدت بیش از یک هفته را در اعتصاب آب به سر برد اما به درخواست سایر دانشجویان زندانی به اعتصاب آب خود پایان داد.
کماکان تمامی این دانشجویان در بیست و چهارمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برند. با افزوده شدن بر تعداد روزهای اعتصاب غذای این افراد، جان آنان بیش از قبل در معرض خطر جدی قرار گرفته است.
گفتنی است این افراد که با صدور وثیقه در آستانه آزادی موقت قرار داشته اند با طرح اتهامات جدید و بیان سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر عدم آزادی آنان وضعیت آنان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
همچنین از سرنوشت چهار دانشجوی دیگر دانشگاه امیرکبیر به نامهای ، احمد قصابان، عباس حکیم زاده، هدی مشایخی و نریمان مصطفوی که در بند 209 زندان اوین به سر می برند کماکان اطلاعی در دست نیست.

No comments:

Post a Comment