Tuesday, March 3, 2009

عروس 16ساله به قصاص محکوم شد


عروس 16ساله به قصاص محکوم شد
اعتماد : زن نوجواني که متهم است شوهرش را با خوراندن قرص برنج به قتل رسانده است به قصاص محکوم شد. به گزارش خبرنگار ما، اين زن که مائده نام دارد سال گذشته در پي مرگ شوهرش که با قرص برنج کشته شده بود، بازداشت شد. مائده پس از دستگيري ابتدا منکر قتل احمد شد و گفت؛ شوهرم دارو مصرف مي کرد و روز حادثه به اشتباه قرص برنج را به جاي دارويش استفاده کرد. با توجه به اينکه اين زن 16ساله حاضر به همکاري با پليس نبود به دستور بازپرس تحقيقات در مورد زندگي خصوصي او آغاز شد.کارآگاهان متوجه شدند وي از مدتي قبل با جواني به نام عليرضا رابطه پنهاني داشته و همين مساله باعث اختلاف شديد بين او و شوهرش شده است، بنابراين فرضيه قتل به خاطر رابطه عاشقانه براي ماموران قوت گرفت و مائده يک بار ديگر تحت بازجويي قرار گرفت. وي اين بار اتهام قتل شوهرش را پذيرفت و گفت؛ مدتي قبل يکي از اقوام احمد فيلمي را براي او آورد و ادعا کرد زني که در فيلم است، من هستم، از آن به بعد رفتار شوهرم با من عوض شد و بر سر اين مساله اختلاف پيدا کرديم. من هرچه براي شوهرم توضيح دادم تصورش اشتباه است و من اصلاً در آن ميهماني نبودم، قبول نمي کرد، به همين خاطر هم قرص برنج خريدم و در ظرفي قرار دادم که احمد داروهايش را در آن مي گذاشت، زماني که همسرم سراغ قوطي رفت به جاي قرص هاي خودش قرص برنج را برداشت و خورد. مائده در جلسه بعدي بازجويي ها حرفش را پس گرفت و گفت؛ من زماني که به قتل شوهرم اعتراف کردم تحت فشار بودم. واقعيت اين است که من احمد را نکشتم و قرص هاي برنج را براي مصرف خودم خريده بودم و مي خواستم خودکشي کنم. زن نوجوان ادامه داد؛ زماني که 12ساله بودم به عقد احمد درآمدم، البته آن موقع با او اختلاف نداشتم و فقط ماجراي آن فيلم باعث اختلافاتي بين ما شد ولي من و شوهرم بر سر اين مساله با هم صحبت کرديم و من او را قانع کردم که درباره فيلم اشتباه مي کند با اين وجود خانواده همسرم به او بسيار فشار مي آوردند و مرتب کنايه مي زدند. بين من و احمد بسيار فاصله افتاده بود. در همين مدت بود که با عليرضا آشنا شدم. مائده ادامه داد؛ شرايط برايم بسيار سخت شده بود. شوهرم به من شک داشت و از طرفي عليرضا هم وارد زندگي ام شده بود، براي اينکه به اين شرايط پايان دهم تصميم گرفتم خودکشي کنم، به همين خاطر قرص برنج خوردم و آنها را روي ميزي در خانه گذاشتم. در مورد اينکه مي خواهم خودکشي کنم هم به کسي چيزي نگفتم. يک روز از اين ماجرا گذشته بود و من مطابق معمول هر روز، سر کار رفته بودم و قصد داشتم وقتي برگشتم قرص ها را بخورم، زماني که وارد خانه شدم، ديدم شوهرم بي حال روي زمين افتاده است. روي ميز را که نگاه کردم، متوجه شدم احمد به جاي قرص معده قرص برنج را خورده و بيهوش شده. بلافاصله وي را به بيمارستان رساندم اما او فوت شد. با توجه به ادعاي جديد مائده بازپرس پرونده تصميم گرفت فردي را که فيلم را در اختيار مقتول قرار داده بود مورد بازجويي قرار دهد. اين شخص گفت؛ فيلم از طريق يکي از دوستان برايم بلوتوث شد، وقتي آن را ديدم متوجه شدم زني که در فيلم است کسي جز مائده نيست، به همين خاطر هم موضوع را به احمد خبر دادم و او هم با توجه به شباهتي که آن زن با مائده داشت مثل من فکر کرد. البته مدتي بعد ما متوجه شديم اشتباه کرده ايم و آن زن مائده نيست. مائده زن نوجوان پس از پايان بازجويي مورد محاکمه قرار گرفت. فلاح وکيل مدافع مائده ديروز به خبرنگار ما گفت؛ به رغم اينکه مائده در جلسه محاکمه نيز دوباره اعلام کرد شوهرش را به قتل نرسانده است قضات محاکمه کننده او را با توجه به تقاضاي اولياي دم به قصاص محکوم کردند. وي ادامه داد؛ دلايل زيادي در پرونده وجود دارد که نشان مي دهد گفته هاي اين زن درست است و ما در مهلت قانوني به راي صادره اعتراض خواهيم کرد.

No comments:

Post a Comment