Saturday, February 21, 2009

خبر تجمع دراویش گنابادی در مقابل مجلس - روز سوم اسفند روی درویش نامگذاری شد


روز سوم اسفند 1387 «روز درويش» نامگذاري شد

اقدام خودجوش دراويش گنابادي براي تجمع در مقابل مجلس شوراي اسلامي در روز سوم اسفند 1387 وضعيت دراويش و كشور را وارد مرحله جديدي ساخت. دراويش با اين اقدام خود اولياء حكومت جمهوري اسلامي را بيدار ساختند كه قدرت آن را دارند كه در هر لحظه اي كه اراده كنند از خود و حقوق خود دفاع نمايند.

در پي حملات پياپي قشريون به دراويش و همياري تشكيلات امنيتي و حكومتي دولت در سالهاي گذشته در تخريب و به آتش كشانيدن حسينيه هاي دراويش گنابادي در قم و بروجرد و هفته اخير در اصفهان دراويش گنابادي به استنصار برادرانشان در اصفهان پاسخ داده و تصميم گرفتند انسجام و يكپارچگي خود را در جلوگيري از اين نوع ظلم دولتي ابراز دارند.

حدود چند ده هزار درويش گنابادي از سراسر كشور براي اين اقدام به سمت تهران حركت كردند و ميدان بهارستان براي يك روز تاريخي كه همگان آن را «روز درويش» ناميدند شكل متعارف خود را از دست داد و صحنه استقرار بيش از 2500نيروي يگانهاي ويژه نيروي انتظامي است.

نيروهاي يگانهاي ويژه با تمام تجهيزات دفاعي در تمام خيابانهاي اطراف جمع شدند. تعداد خودروهاي نيروي انتظامي بالغ بر 1200 دستگاه در حال آماده باش كامل هم اكنون در محل مستقرند. تعداد 400 دستگاه موتورسوار كراس نيروي انتظامي نيز در پشت وزارت ارشاد و پشت مجلس و خيابانهاي منتهي به بهارستان با حالت آماده باش كامل منتظر هرگونه ناآرامي در محل هستند.

حركت دراويش در ساعات اوليه صبح به محل جلسات صبح شنبه در پشت حسينيه ارشاد عملا خيابانهاي محل همگي مسدود و پليس با دخالت خود سعي نمود تا به هر طريق نظم عبور و مرور را به منطقه بازگرداند. كثرت تجمع اوليه دراويش آنقدر زياد بود كه آقاي دكتر تابنده بزرگ درويشان گنابادي در پنج مرحله دراويش را به حضور پذيرفت و در پنج مرحله سخنراني ضمن تشكر از آنها خواسته شد تا به شهر خود بازگردند.

معذالك بسياري از دراويش كه مستقيماً به سمت بهارستان حركت كرده بودند تا حدود ظهر منطقه بهارستان و جلوي درب مجلس شوراي اسلامي را مملو از جمعيت نمودند. پليس يگانهاي ويژه هر فردي كه از آن منطقه عبور كند و مظنون به درويشي باشد را بازداشت و توسط اتوبوسهايي به محل كلانتريها منتقل مينمايد. دور تا دور مجلس شوراي اسلامي نيروهاي موتوري پليس مسلح مستقر شده‌اند و دستگاههاي تيربار بر مراكز مختلف در محل مجلس شورا نصب شده است.

ايستگاههاي مترو در منطقه مملو از پليس است و هر فرد عابري كه با ديگران ارتباط برقرار ميكند دستگير و به اتوبوسهاي پليس منتقل ميگردد.

گشت هوايي هليكوپترهاي پليس همچنان بر فراز منطقه ادامه دارد.

تعداد دراويش بازداشت شده تا حدود ظهر سوم اسفند 850 تن برآورد ميشود كه هم اكنون به كليه كلانتريهاي تهران منتقل شده‌اند.

در جريان اين گردهم آئي هنوز از تعداد برخوردهاي منجر به جرح گزارشي دريافت نشده و بجز چند مورد درگيري لفظي و فشارهاي ناشي از انبوه جمعيت آسيبي به افراد دراويش و پليس نرسيده است.

در پاسخ به سوال يكي از عابرين از پليسهاي مسلح درباره لزوم آوردن اين همه نيرو به محل سرهنگ پليس پاسخ داد اين دراويش را قبلا در قم و بروجرد آزموده ايم اينها حتما در اسرائيل دوره ديده اند و هر كدام از آنها با دهها نفر نيروي كماندوي پليس در هنگام مبارزه برابري ميكنند زيرا هنگام برخورد ترس ندارند. و اين مزيت و برتري آنها به تمام نيروهاي پليس است كه در ازاء دريافت پول كار ميكنند.

افسر ديگري ضمن عذرخواهي از دراويشي كه براي تظلم خواهي به محل آمده بودند به آنها گفت اين ديگر آخرين ماموريتي است كه در مقابل شما انجام خواهم داد و فرداي امروز خودم را بازنشسته ميكنم و از آلت ظلم بودن خسته شدم.

در صفوف دراويش افراد و شخصيتهاي علمي و دانشگاهي از اساتيد دانشگاه و حوزه و دكترها و مهندسان و متخصصين به چشم ميخورد كه تني چند از آنان هنوز بازداشت ميباشند.

گفته ميشود تعدادي از دراويش نيز شب قبل توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند. از تهران حسن كاشاني و علي اكبر بنكدار از اصفهان : عبدالصالح لقماني، از خرم آباد: ماشالله خداداي، توكل جواق، فرشاد خدادادي، اهواز : بهادر فيروزه اي، امير علافي، محمد علافي، منصور مرعشي، بروجرد : ايمان ذكي، رضا هادوي، حميد سليماني و .... شب شنبه در ساعاتي از شب گذشته بازداشت شدند.

No comments:

Post a Comment