Thursday, February 5, 2009

بازداشت چند نفر از شرکت کنندگان در مراسم بازرگان



ادوارنیوز: مراسم بزرگداشت مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت و دبیرکل فقید نهضت آزادی ایران که بنا بود مطابق با اعلان قبلی امروز بعد از ظهر برگزار شود با مخالفت مجدد مقامات امنیتی برگزار نشد.
نیروهای امنیتی و انتظامی از ظهر امروز با حضور در اطراف حسینیه ارشاد از برگزاری این مراسم ممانعت به عمل آورده اند.
برخی شاهدان عینی از بازداشت چند تن از افرادی که به قصد حضور در مراسم در مقابل حسینیه ارشاد حضور داشته اند از جمله دو فعال دانشجویی خبر دادند. از وضعیت بازداشت شدگان در برابر حسینیه ارشاد خبری در دست نیست.
دو هفته قبل نیز ماموران امنیتی از برگزاری این مراسم جلوگیری کرده بودند اما 23 تن از نمایندگان مجلس در نامه ای به وزیر کشور با انتقاد از این برخورد خواهان برگزاری مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان بودند.
گفتنی است مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان از بعد از فوت ایشان در سال 73 هر سال بدون مشکل خاصی برگزار می شد. اما سال گذشته و به دنبال طرح "نظارت بین المللی بر انتخابات"از سوی نهضت آزادی ایران و انتقاد برخی مقامات عالیرتبه نظام از این طرح،از برگزاری سالگرد مهندس بازرگان نیز جلوگیری به عمل آمد.
هاشم صباغیان عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در این خصوص به ایلنا گفت:خانواده مهندس بازرگان براي بار دوم طي درخواستي به استانداري تهران، به مسئولان برگزاري مجدد اين مراسم را اطلاع دادند و هيچ پاسخ منفي هم از سوي استانداري تهران دريافت نکردند.
هاشم صباغيان افزود: از حدود ساعت 11 امروز با حضور برخي افراد مسئول در جلوي حسينيه ارشاد، از برگزاري اين مراسم جلوگيري به عمل آمد.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا از سوي مسئولان مجوزي براي برگزاري اين مراسم صادر شد؟ گفت: براي برگزاري مراسم يادبود آن هم در يک فضاي سربسته نيازي به مجوز وجود ندارد و در طي 14 سالي که مراسم سالگرد مهندس بازرگان را برگزار مي‌‏کرديم بحث مجوز مطرح نبوده و منطقي نيست که براي برگزاري مراسم يادبود مجوزي اخذ کنيم.

No comments:

Post a Comment