Tuesday, February 3, 2009

امواج عميق بحران سه ماه ديگر به ايران می‌ رسد



روزنامه دنیای اقتصاد: فعالان بخش خصوصي در نشست مشترک امور بين‌‏الملل اتاق ايران با تشکل‌‏هاي غير وابسته به اتاق، نسبت به فراگير شدن بحران اقتصادي دركشور هشدار دادند.
معاون امور بين‌‏الملل اتاق ايران يادآور شد: شرايط اقتصادي جهان، وضعيت فعاليت‌‏هاي اقتصادي تمام کشورها را تحت شعاع قرار داده است که اين امر بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرد.
فاخري خاطرنشان کرد: به نظر مي‌‏رسد عميق‌ترين امواج بحران اقتصادي ظرف سه ماه آينده به ايران برسد که بايد آمادگي مقابله با آن را پيدا کنيم، البته بخشي از اين بحران جهاني است که تصميم‌‏گيري در مورد آن در حيطه اختيارات دولت است.
وي در خصوص نقش اتاق در انعکاس نظرات بخش خصوصي به دولت گفت: بايد بتوانيم آمار بيکاري، کاهش صادرات بخش خصوصي و همچنين ميزان سرمايه‌‏گذاري‌‏هايي که بايد انجام مي‌‏شد و نشد را به دولت ارائه کنيم و تصويري از تحولات اقتصادي که در داخل کشور در حال وقوع است، نشان دهيم.
معاون امور بين‌‏الملل اتاق ايران اذعان کرد: ظرف 3ماه گذشته 191هزار فرصت شغلي از دست رفته است که تبعات اين بيکاري‌‏ها به خانواده‌‏ها کشيده مي‌‏شود و خشونت اجتماعي را به دنبال دارد.

No comments:

Post a Comment