Tuesday, February 17, 2009

ملاقات قاضی حداد با دانشجویان اعتصابی دربند



فعالان حقوق بشر در ایران
حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد ، معاونت امنیت استان تهران با حضور در بند 240 زندان اوین با دانشجویان بازداشت شده مراسم 18 بهمن (سالگر مهندس بازرگان) که در اعتصاب به سر می برند ملاقات نمود.
فعالان دانشجویی به نامهای مجید توکلی، حسین ترکاشوند، کورش دانشیار و اسماعیل سلمان پور از اعضای اصلی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر، در پی شرکت در مراسم سالگرد مهندس بارزگان که با مجوز قانونی برگزار شده بود در تاریخ 18 بهمن ماه به همراه سه فعال مدنی و شهروند دیگر بازداشت و به بند 240 زندان اوین منتقل گردیدند.
نامبردگان در اعتراض به بازداشت غیرقانونی، رفتار کینه ورزانه نیروهای امنیتی دست به اعتصاب زدند. مجید توکلی همزمان با بازداشت و سایر دانشجویان از هفت روز قبل وارد اعتصاب غذا شدند. آقای توکلی از هفت روز قبل از نوشیدن آب نیز امتناع نموده است (اعتصاب خشک).
این دانشجویان همزمان با اعتصاب خود نامه ای را به معاونت امنیت استان تهران مبنی بر اعلام اعتصاب غذا و آب با عنوان اینکه پیامد و مسئولیت نتایج آن مستقیماً بر عهده ایشان است ارسال نمودند.
روز شنبه مورخه 26 بهمن ماه، قاضی حسن حداد با حضور در این بند با این دانشجویان ملاقات نمود. دانشجویان اعتراض خود را به صورت حضوری به اطلاع این مقام امنیتی رساندند و آزادی بی قید و شرط خود را خواستار شدند. از پاسخ آقای حداد به به این دانشجویان اطلاعی در دست نیست. آقای حداد در این مراجعه با تعداد دیگری از زندانیان این بند نیز ملاقات نمود که در یک مورد زندانی با هویت محفوظ را مورد تهدید در خصوص پرونده خود قرار داد.
همچنین شنیده ها حاکی از انتقال مجید توکلی به بند 209 در روز گذشته است ، وی که در یازدهمین روز اعتصاب غذا و هفتین روز اعتصاب آب وضعیتی به شدت بحرانی دارد تنها با کمک نگهبانان امکان حرکت کردن را داشته است. بندی که آقای توکلی احتمالا به آنجا منتقل شده است مستقیماً تحت نظر وزارت اطلاعات مدیریت میگردد وی در پرونده قبلی حبس 15 ماهه خود در همین مکان مورد شکنجه قرار گرفته بود.
به دلیل عدم اجازه ملاقات یا تماس به این دانشجویان زندانی کسب اطلاع از سرنوشت آنان با دشواری متعددی روبه رو است ، این موضوع بر نگرانی از امنیت جانی این افراد و وضعیت به شدت بحرانی آنان دو چندان افزوده است.

No comments:

Post a Comment